به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین منتشر کرد:

همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات سنای آمریکا نیز در ۳۱ ایالت برای کسب ۳۳ کرسی در حال ‏انجام است. با این حال تنها در شش ایالت (مونتانا، نیوجرسی، اوهایو، ویرجینیای غربی، میشیگان و ویسکانسین) ‏رقابت نزدیکی بین نامزدهای جمهوری‌خواه و نامزدهای دموکرات از سوی دیگر وجود دارد. هم‌اکنون ‏جمهوری‌خواهان با ۴۹ کرسی سنا، فاصله اندکی با تصاحب اکثریت دارند.‏

در آخرین نظرسنجی ایالت مونتانا، جان تستر، سناتور فعلی دموکرات‎ ‎با ۴۵٪ از تیم شیهی با ۵۱٪ عقب است. در ‏این صورت شیهی در کنار سناتور مستقر، استیو دینز، سناتور ایالت جمهوری‌خواه خواهند بود.

در ایالت ‏ویرجینیای غربی، جیم جاستیس در اختلافی فاحش، با ۶۲٪ از گلن الیوت دموکرات با ۲۸٪ پیش است. همچون ‏مونتانا، حفظ این ارقام در انتخابات، باعث می‌شود هر دو سناتور این ایالت جمهوری‌خواه باشند. در سه ایالت ‏اوهایو، نیوجرسی، میشیگان و ویسکانسین، نامزدهای دموکرات (شرود براون با ۳٪،‎ ‎اندی کیم با ۵٪،‎ ‎الیسا ‏اسلوتکین با ۵٪ و‎ ‎تمی بالدوین با ۶٪ اختلاف) از رقبای جمهوری‌خواه جلو هستند؛ اما اختلافشان شکننده است.

انتخابات ۲۰۲۴؛ نزدیکی جمهوری‌خواهان به بازپس‌گیری سنا

‏*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    0 0
    روایت جنگ عزه حماسی شجاعانه خشمگینانه عقلانی و انسانی ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس